wtorek, 30 września 2014

Zasada nr 20. Wyglądaj dobrze!

[Wpis archiwalny z vitalia.pl]

Dzisiejszy wpis być może Was zaskoczy, bo nie będzie w nim żadnych żywieniowych mądrości bądź ciekawostek. Chciałabym zwrócić jednak uwagę na to, że dopóki proces odchudzania jest w toku, a nam nie spieszy się jeszcze do ubrania bikini i to nie tylko ze względu na niesprzyjającą pogodę, ważne jest również to w jaki sposób się prezentujemy. Możemy w ten sposób ukryć mniejsze lub większe mankamenty bądź pokazać że znaczna nadwaga to nie powód by nie wzbudzać zachwytu. Wpis krótki, bo stylistką nie jestem ale myślę że na te 3 rzeczy warto zwrócić uwagę.
Po 1. Dbaj o siebie!
To, że zalega Ci ponad 20 nadprogramowych kilogramów nie oznacza, że nie możesz o siebie zadbać. Chodzenie w przepoconych ubraniach, nieuczesane i tłuste włosy, porozciągane swetry mające ukryć tłuszczyk w strategicznych miejscach. Spotkałam się wielokrotnie z takimi osobami. "Nie dbam o siebie, bo i tak jestem gruba i brzydka". A tak naprawdę jedno z drugim niewiele ma wspólnego. Nadwaga to nie powód by zaprzestać się depilować, chodzić do fryzjera czy używać dezodorantu. Przykład? Porównajcie oba zdjęcia.
Po 2: Noś ubrania w swoim rozmiarze.
Mam tu na myśli osoby żyjące w zaprzeczeniu, że noszą rozmiar mniejszy niż tak naprawdę powinny. Efekt? Wylewające się ze spodni boczki, odciśnięta pod ubraniami bielizna, bluzki niemal rozrywające się na ciele. Takie ubranie powinno czekać na lepsze czasy, do których myślę że każdy ciężką pracą w końcu dojdzie. Jednak zakładanie za małych ubrań nie spowoduje że nagle zaczniemy do nich pasować. Mnie osobiście zawsze raziło ubieranie przez osoby (nawet te całkiem szczupłe!) za małych spodni....
Po 3: Ubieraj się adekwatnie do swojej wagi
Od razu zaznaczę, że nie chodzi mi o to, żeby osoba ważąca powyżej 100kg chodziła od razu w worku na ziemniaki. Mam na myśli bardziej kwestie typu odkrywanie brzucha, albo ubieranie supermini. Można wyglądać ładnie i kobieco (lub mega przystojnie) nawet z dużą nadwagą. Jednak w takim przypadku łatwo czasem przekroczyć granicę dobrego smaku. Nie znalazłam odpowiedniego zdjęcia, ale u panów jest to najczęściej za krótki t-shirt powodujący wylewanie się spod niego znacznego brzuszka. A więc po co wyglądać tak:
kiedy można wyglądać tak:
Jeśli macie również jakieś ciekawe spostrzeżenia - podzielcie się :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz